Kako se pripraviti na veliko pianistično tekmovanje?

06.02.2017

Na svetu je okrog 300 velikih pianističnih tekmovanj. Na številna se uvrstite le s pomočjo video in audio posnetkov. Poskrbite, da bodo na nivoju vaše interpretacije.

Kako se pripraviti na veliko pianistično tekmovanje?

Večino tekmovanj najdete na eni od naslednjih povezav wfimc.org ali link-argerich.org - od Zagrebškega, ki je pravkar za nami, do npr. Clara Haskil International Piano Competition, ki se odvija v Helsinkih v drugi polovici avgusta in prvo nagrajencu prinaša 25.000 švicarskih frankov.

Deset najpomembnejših tekmovanj na svetu najdete tukaj: pianotea.com

Na večino pomembnejših tekmovanj se je potrebno najprej uvrstiti. To običajno poteka tako, da organizatorju tekmovanja pošljete video posnetek svojega nastopa, iz katerega mora biti razvidno, da skladbo izvaja prijavitelj. Skoraj vedno zahtevajo video v enem kadru – torej brez premikanja kamere, v katerem se jasno vidijo roke pianista. Če kakovost video posnetka za uspeh morda ni tako pomembna, saj je njegova funkcija bolj ali manj le identifikacija pianista, tega zagotovo ne moremo trditi za zvočni del posnetka. Od njega in vaše interpretacije je odvisno, ali se boste uvrstili na veliki oder ali ne. Zato se, ko gre za tekmovanja, v PianoRoomu osredotočimo na zvok, v sliko pa vložimo le toliko časa in denarja, kot je potrebno.

 

Oglejte si kako je Jure Goručan v PianoRoom-u pripravil posnetek za Ferruccio Busoni International Piano Competition. 

 

Snemanje je tudi neke vrste generalka pred nastopom, ki vam pomaga ustvariti realno predstavo o vaši igri. Pogosto si glasbo, ki jo igramo, predstavljamo drugače, kot jo potem predstavi posnetek. So melodične linije jasne? Igram preglasno, prepotiho? Je telo sinhronizirano z rokami ali se med seboj “borijo”? So prsti postavljeni optimalno? Na vse to vam pomaga odgovoriti profesionalen posnetek, ki ga lahko naredite v PianoRoomu.

 

V naslednjih vrsticah vam ponujamo še nekaj razmišljanj Dr. Thomasa Swensona:

1.     Vsak nastop, bodisi na tekmovanju, šolski uri, pred prijatelji ali v Carnegie Hallu, je “snapshot” tvojega talenta in veščin. Dobro se pripravi, daj vse od sebe in bodi ponosen na svoj dosežek.

2.     Zavedaj se, da so člani žirije glasbeniki in imajo radi glasbo. Ocenjujejo komunikacijsko moč tvoje izvedbe, ne pa tebe osebno.

3.     Čeprav je natančnost izvedbe pomembna, večina sodnikov pričakuje, da jih boste z vašo interpretacijo čustveno ganili. Tudi z nekaj napakami, lahko glasba magično poveže ljudi z idejami, ki jih nosi v sebi.

4.     Glasbena tekmovanja niso konjske dirke, je nekoč rekel znan pianist. V nasprotju z njimi jih ne moremo točkovati s sekundami, metri ipd... Ocene sodnikov so zato nujno subjektivne, vsi pa se trudijo upoštevati naslednje kriterije:

  • Muzikalnost
  • Stilski elementi (pogosto diskutabilen kriterij)
  • Spoštovanje notenga zapisa na tehtnici s kreativnostjo izvedbe
  • Obvadovanje celotnega programa (kako dobro obvladaš stislko različne skladbe)
  • Izbor skladb (tako kot ti,  imajo tudi sodniki svoje glasbene preference)

          

           Srečno! 

 

 

Rezervirajte studio zdaj